بررسی کامل تفاوت عسل کنار و گون در این مقاله صورت می‌گیرد تا اگر موقعی به قصد خرید عسل رفتید و در بین دوراهی انتخاب، بین عسل کنار یا گون قرار گرفتید بتوانید به راحتی محصول مورد نظر را انتخاب کنید .

عسل کنار و گون جزء محصولات عسل پر مصرف زنبور عسل می‌باشند و به دلیل خاصیت دارویی که دارند طرفداران بسیاری دارد.

عسل های کنار و گون جزء عسل هایی با طبع معتدل می‌باشند که برای افراد با طبع گرم مناسب است.

یکی از ویژگی های بارز عسل گون ساکاروز پایین آن است که افراد دیابتی می توانند به جای قند مصرف روزانه، از آن استفاده کنند.

مقدار ساکاروز عسل گون طبیعی زیر 2 است حدود 1.7 استکه برای افراد دیابتی پیشنهاد می‌شود.

عسل کنار برعکس عسل گون دارای ساکاروز نسبتا بالایی است و این به دلیل منبع شهد گل های کنار است که دارای ساکاروز بالایی است.

این عسل در ابتدای برداشت ساکاروزی بین 7 تا 14 دارد که با گذشت یک تا دو ماه این مقدار کاهش پیدا می‌کند.

در این مقاله به صورت مبسوط به بررسی کامل تفاوت عسل کنار و گون می پردازیم.

مقایسه عسل کنار و گون

عسل کنار دارای رایحه و طعم بی مانندی است که اگر طبیعی و خالص باشد شما عطر شکوفه های درخت کنار را در آن احساس خواهید کرد.

عسل گون دارای بویی ملایم است و طعم کمتری در مقایسه با عسل های دیگر دارد.

پس از نظر طعم و رایحه عسل گون ملایم تر از عسل گون میباشد.

رنگ عسل کنار عقیقی است ولی رنگ عسل گون زرد روشن تا قهوه ایی با رنگ روشن است.

عسل کنار در ابتدای برداشت رنگی روشن دارد و  دارای کفی سفید رنگ است که با گذشت زمان هم رنگ آن تیره تر می‌شود و هم کف سفید رنگ خود را از دست می‌دهد.

هر دو عسل جزء عسل های تک گل محسوب می‌شوند.

عسل گون از مناطق کوهستانی زاگرس در فصل بهار و ماه های اردیبهشت و خرداد برداشت می‌شود و عسل کنار در مناطق جنوبی کشور و استان خوزستان در اوایل پاییز برداشت می‌شود.

عسل کنار از عسل هایی است که تقریبا دیر رس است و بعد از گذشت یکی دو سال شروع به رس کردن می‌کند ولی عسل گون زمان رس کردن آن تقریبا یکی دوماه پس از برداشت است.

از عسل گون در زمان های قدیم برای درمان بیماری های چشمی از جمله زخم قرنیه چشم، ورم ملتحمه، شب کوری، ورم پلک و دردهای چشمی استفاده می‌شده است.

آیا عسل کنار بهتر است یا گون؟

در مورد اینکه آیا عسل کنار بهتر است یا عسل گون به بررسی خواص آن می پردازیم تا هرکس بر اساس نیاز خود انتخاب بهتری داشته باشد.

عسل کنار سبب تقویت قوای جنسی، برطرف کننده ضعف در کودکان و بزرگسالان، ملین، درمان بیماری های گوارشی، بهبود جای زخم و زخم، افزایش انرژی، کاهش التهاب، بهبود عفونت های تنفسی، کاهش تب و… می‌شود.

عسل گون باعث بهبود دردهای مجاری ادراری و کلیه، رفع کم خونی، ضد تومور، بهبود خشونت و گرفتگی سینه و صدا، تنظیم کلسترول خون، کاهش فشار خون، تقویت روده بهبودخواب و… می‌شود.

در مورد اینکه کدام عسل نسبت به عسل های دیگر برتر است باید گفت که هیچ عسلی به عسل دیگر برتری ندارد هر عسل خواص مخصوص به خود را دارد و برای برخی بیماری ها موثرتر است.

و بنا به ذائقه افراد ممکن است فردی از عسل کنار خوشش بیاید و یا فردی از عسل گون پس بنابراین در دوست داشتن طعم و مزه سلیقه افراد متفاوت است.

آنچه که در تهیه عسل ضرورت دارد خرید از فروشگاههایی است که قابل اطمینان هستند و عسل طبیعی و بدون فرآوری عرضه می‌کنند.

فروشگاه اینترنتی عسل هفت محصولات با کیفیت و طبیعی به مشتریان عرضه می کند ودر صورت عدم رضایت مشتری گارانتی بازگشت محصول دارد.