نمایندگی فروش عسل مرکبات طبیعی، و همچنین سایر انواع عسل های خالص در ایران می تواند نیاز بازار مصرف را در حجم عمده ارائه داده و کیفیت محصولی سالم و پر خاصیت را هم طبق آنالیز ها نشان دهد.
تقریباً همه می دانند یکی از مواد غذایی طبیعی که خواص بسیاری دارد، انواع عسل می باشد. به شرطی که عسل از شهد گل تولید شده باشد و قند و شربت مصنوعی در تولید آن استفاده نشده باشد. اما این که هر نوع خاص عسل چیست را شاید افراد متخصص بدانند. در این مطلب در مورد عسل مرکبات صحبت خواهیم کرد.

عسل مرکبات چیست؟

مرکبات شامل محصولاتی چون:

  • پرتقال
  • نارنگی
  • لیموترش
  • لیموشیرین
  • گریپ فورت
  • نارنج

می شود که در مناطقی مثل استان های شمالی کشور و همچنین در شیراز و استان هرمزگان می رویند.
در بین کشور های تولید کننده مرکبات، ایران جایگاه هفتم را دارد که میزان انبوه تولید در استان های شمالی کشور در کسب این مقام سهم بسزایی داشته است.

در مورد عسل مرکبات که قاعدتاً باید زنبور عسل از شهد گل های درختان مرکبات آن را تولید کند، زمان برداشت می تواند نهایتاً از اول تا 15 فروردین ماه باشد.

 مشخصات عسل مرکبات طبیعی

در مورد مشخصات انواع عسل می توان ویژگی های ظاهری را نام برد که در زیر خصوصیات عسل مرکبات را بیان خواهیم کرد.

  • رنگ عسل مرکبات زرد کم رنگ است. البته می تواند زرد متمایل به قهره ای هم باشد.
  • در مورد بو هم عطر ضعیفی را می توان از این نوع عسل استشمام نمود.
  • طعم عسل مرکبات را مصرف کننده ها غالباً می پسندند و بازار پسندی لازم را دارا است.

در مورد خواص عسل مرکبات هم مواردی چون: ضد اسپاسم بودن، تأمین کمبود ویتامین c، تصفیه خون، مسکن و ضد سکسکه بودن را نام برد.

فروش عسل مرکبات در ایران

از آن جا که عسل طبیعی مرکبات در ایران در شمال کشور و همچنین در جنوب و در استان هایی مثل هرمزگان برداشت می شود، می توان میزان قابل توجهی از این نوع عسل را در بازار داشت. فروش این گونه عسل ها با توجه به عطر و طعم مناسبشان نه تنها در ایران که در هر کشوری می تواند مناسب باشد.
اما خب گل و شکوفه درختان مرکبات زمان محدودی وجود دارند و زمان برداشت این نوع عسل هم بسیار محدود می باشد.
فروش عسل مرکبات و سایر انواع عسل از مرکز عسل هفت با توجه به آنالیز آزمایشگاهی بوده و در نتیجه می توان کیفیت و اصل بودن را تضمین نمود.

میزان ساکارز عسل مرکبات چقدر است؟

آیا می دانید ساکارز چیست؟ این ماده آلی در حقیقت شیرینی و میزان قند را در ماده ای مانند عسل مشخص می کند. یکی از فاکتور هایی است که می توان از روی آن متوجه شد، عسل طبیعی است یا صنعتی و تغذیه ای.

عسل تغذیه ای هرگز مناسب برای مصرف نیست. زیرا قند مصنوعی نه تنها برای بدن مفید نیست، که ضرر هم دارد.

در نتیجه وقتی برای آنالیز کیفی، نمونه آزمایشگاهی را مشاهده می کنید، باید به این فاکتور توجه ویژه داشته باشید.

ساکارز یک عسل خالص و طبیعی کمتر از 3 درصد است. اما برخی عسل ها به طور طبیعی هم درصد بالاتری دارند. به طور معمول عسل مرکبات حتی وقتی هیچ ماده مصنوعی در تولید آن استفاده نشود. یا به اصطلاح صد در صد طبیعی باشد، بین 3 تا 6 درصد ساکارز دارد.